Language
Chip tuning blog

Chip tuning szkolenia – stań się profesjonalistą

Pią 02 Paź 2015

Jeżeli już zacząłeś pracę jako tuner i chip tuning stał się twoją pasją to zapewne często natrafiasz na sytuacje, w których przydało by się wiedzieć więcej. Pomocne bywają zagraniczne fora, ale jak szybko odkryjesz, piszący tam ludzie to albo również początkujący tunerzy, albo prawdziwi mistrzowie, piszący zdawkowo i nie chwalący się zdobytą wiedzą. To logiczne – skoro chip tuning jest doskonałym pomysłem na biznes, to odnoszący sukces niechętnie dzielą się ciężko (i drogo) zdobytą wiedzą.

Pomiary na hamowni podwoziowej – podstawa profesjonalnego chip tuningu

Pią 02 Paź 2015

Kiedy idziemy do lekarza, trudno sobie wyobrazić, aby taki fachowiec, który w końcu będzie zajmował się naszym zdrowiem - czymś co jest dla nas drogie i ważne - nie posługiwał się profesjonalnym sprzętem. Znachorzy to domena przeszłości.

Chip tuning Toyota – nowe możliwości

Pią 02 Paź 2015

Od jakiegoś czasu istnieje możliwość chip tuningu Toyota przy użyciu OBD (przez gniazdo diagnostyczne). Dotychczas najpopularniejszym produktem do Toyoty (poza Toyotą 1.4 d-4d, której sterowanie oparto na ECU Bosch) były tuning boxy do diesli, które kontrolowały dawkę paliwa (a dokładniej – ciśnienie wtrysku) oraz w wersji dwukanałowej – także ciśnienie doładowania. Chip tuning pozwala dodatkowo na zmianę kąta wtrysku, zmianę proporcji poszczególnych faz wtrysku oraz korektę dynamiki turbosprężarki.

Samochody z USA – chip tuning staje się koniecznością

Pią 02 Paź 2015

Historie o dużym zużyciu paliwa samochodów amerykańskich oraz importowanych z USA aut BMW czy Audi albo Porsche krążą w internecie. Częstokroć dowiedzieć się można, że amerykańskie auto nie chce pracować na „europejskim” paliwie, łapie błędy, potrzebne jest usuwanie DPF czy SCR, w ostateczności wycięcie katalizatora. Ponoć przyczyną jest inna liczba oktanowa (w przypadku benzyn) lub szeroko rozumiane różnice składu ON. Czy to prawda?

Chip tuning silników benzynowych wolnossących

Czw 01 Paź 2015

Zwiększanie mocy i momentu obrotowego w silnikach bez turbo wydaje się pozbawione uzasadnienia. Choć przyrosty osiągów są znacznie mniejsze, niż w autach z turbodoładowaniem, to silniki wolnossące mogą być znacznie poprawione. Dwa istotne cele jakie są możliwe do uzyskania, to zmniejszenie zużycia paliwa (czasami, przy profesjonalnie wykonanym strojeniu silnika wolnossącego spadek zużycia paliwa jest duży) oraz zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów.

Chip tuning - najczęściej zadawane pytania

Pon 05 Lis 2012

Postanowiliśmy dodać do czytelni tematy najczęściej poruszane w czasie rozmów z klientami o bezpiecznym chip tuningu. Na zadane pytania staramy się udzielać rzeczowych i wyważonych odpowiedzi.
Jeżeli na liście nie ma poszukiwanego zagadnienia, prosimy o kontakt z naszym ekspertem na adres Tomasz.Pirowski@vtech.pl - w miarę wolnego czasu postaramy się na nie odpowiedzieć.

Zapraszamy do FAQ - najczęściej zadawanych pytań.

Zmniejszanie zużycia paliwa w autach z instalacją LPG

Pon 29 Paź 2012

Często słyszymy, że LPG to same zmartwienia i lepiej kupić diesla. Postanowiliśmy to sprawdzić na sobie. Do testu użyliśmy dwóch aut - jedno zostało zakupione już z założoną instalacją LPG (nie wiemy nawet przez kogo), do drugiego sami założyliśmy gaz. Aby dodać pikanterii, nie są to typowe auta z niemieckich stajni. Lubimy wyzwania, dlatego użyliśmy auta amerykańskiego oraz francuskiego.

Zapobieganie zamiast nadzoru, czyli alternatywa dla systemu monitoringu pojazdów

Czw 19 Kwi 2012

W dużych flotach samochodowych dość powszechnym rozwiązaniem jest wdrażanie systemu monitoringu pojazdów. Taki monitoring szybkości czy sposobu eksploatacji pojazdu dostarcza właścicielowi floty informacji, którzy kierowcy jeżdżą ekonomicznie i stosują się do przepisów, a którzy uwielbiają przycisnąć gaz. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na taki luksus a jeździć przecież trzeba.

Chiptuning VW, Audi, Seat i Skoda TDI i TFSI

Śro 18 Sty 2012

Nie będzie chyba dalekie od prawdy stwierdzenie, że chip tuning aut z grupy Volkswagena – czyli marek VW, Audi, Seat i Skoda był początkiem całej branży tuningu elektronicznego. Zwiększanie mocy zaczęło się co prawda równolegle w autach grupy Fiat (gdyż to w nich jako pierwsze pojawiły się produkowane przez firmę Bosch pompy wtryskowe VP37 i wcześniejsze (już w 1986 roku zadebiutował elektroniczny wtrysk diesla) ale to chiptuning Volkswagena TDI stał się podstawą i wyznacznikiem sukcesów elektronicznego podkręcania silników.

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook