Pon 07 Gru 2015
Ponieważ dostałem po pierwszym felietonie (chip tuning a LPG) całkiem sporo maili z komentarzami i pytaniami, to postanowiłem przygotować wpis na bloga poświęcony tylko zasadom regulacji LPG, wynikającym z praw fizyki i zasady pracy silnika spalinowego. Nie jest to może kompendium wiedzy ani jakiś dokładny przewodnik do konkretnych systemów, ale zbiór luźno zorganizowanych uwag. Najpierw jednak poczytałem, co o strojeniu LPG piszą tzw. „internety” i powiem szczerze – zadumałem się. Bardzo ciężko jest z obecnej na forach internetowych wiedzy poskładać jakiś „żelazny komplet zasad” a ilość znachorów i szamanów LPG jest tak wielka, że jak na dzień dzisiejszy jestem przekonany, że przeciętne auto na gaz prawie na pewno nie jest ustawione optymalnie. Niby to duży rynek, instalacje są profesjonalne, jednak ich możliwości nie są wykorzystywane i nawet podstawowe ustawienia często sprawiają trudność. Porozmawiajmy więc o konkretach (czytelników poproszę jednak o zapoznanie się z poprzednim wpisem o LPG, bo tamte informacje będą potrzebne tutaj a nie chcę się powtarzać).