Language
Blog

Zapobieganie zamiast nadzoru, czyli alternatywa dla systemu monitoringu pojazdów

19.04.2012 13:55
przez V-tech Tuning

W dużych flotach samochodowych dość powszechnym rozwiązaniem jest wdrażanie systemu monitoringu pojazdów. Taki monitoring szybkości czy sposobu eksploatacji pojazdu dostarcza właścicielowi floty informacji, którzy kierowcy jeżdżą ekonomicznie i stosują się do przepisów, a którzy uwielbiają przycisnąć gaz. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na taki luksus a jeździć przecież trzeba.

Przyczyny instalowania systemów monitoringu

Jak wiadomo skuteczność biznesu, który wymaga środków transportu, gwałtownie spada, gdy flota pojazdów jest zawodna. Częste wymiany środków transportu pociągają za sobą wielkie koszty, a jednocześnie trudno wymusić na niesumiennych kierowcach poprawę stylu jazdy na mniej agresywną (zmniejszenie liczby wypadków czy kolizji na drogach) jak również bardziej ekonomiczną co mogłoby skutkować ograniczeniem nadmiernego zużycia samochodów, paliwa, albo nawet uszkodzeń przewożonego towaru.
 
Problem ten dotyka także właścicieli firm przewozowych zarówno osób, jak i towarów, właścicieli busów, taksówek flotowych, kurierów, przedstawicieli handlowych – ich auta częstokroć eksploatowane w sposób przekraczający ich wytrzymałość (chociażby wskutek wkręcania wysokich obrotów silnika na niskich biegach) po dosłownie roku czy dwóch są już dużo mniej warte – często stają się jeżdżącym złomem.

Alternatywa dla monitoringu pojazdów

Wdrożenie systemu monitoringu pojazdów może być niestety kosztowne. Dużo prostszą i bardzo skuteczną metodą jest uczynienie auta bardziej odpornym na ‘ciężkie nogi’ kierowców przez zastosowanie ekotuningu, dodatkowego limitera prędkości oraz limitera obrotów silnika.
 
Takie kompleksowe rozwiązanie to wymierna oszczędność paliwa, silnika, poprawa niezawodności i trwałości floty pojazdów. To powoduje, że jest dobrą alternatywą dla montowania kosztownego monitoringu, tym bardziej że oszczędność paliwa jest pewna, a niezawodność floty wzrasta. Auto czy bus nie straci na przyśpieszeniu ani na mocy – ale będzie dużo bardziej odporne na niewłaściwą eksploatację, a przez to będzie bardziej niezawodne. Zmniejszy się też ryzyko wypadków powodowanych zbyt agresywną jazdą lub z dużymi prędkościami.

Jak działa takie kompleksowe rozwiązanie?

  1. Limiter prędkości – samochody sprzedawane w Europie zwyczajowo mają limiter prędkości maksymalnej ustawiony na 250 km/h. W autach dostawczych ta wartość jest niższa, ale zwykle i tak jest to niestety co najmniej 160 km/h, a to wciąż bardzo dużo. Dozwolone prędkości na Polskich drogach są o wiele niższe niż te osiągane przez auta flotowe stąd warto je ograniczyć (chyba że chcemy, aby nasi kierowcy dostawali dużo mandatów i zwiększali ryzyko wypadku) – to po pierwsze, po drugie – zużycie paliwa bardzo spada wraz ze spadkiem prędkości maksymalnej – a ona sama może działać w samochodach poruszających się po autostradzie jak tempomat (kierowca może trzymać nogę na gazie cały czas, a pojazd porusza się zawsze z przepisową, stałą prędkością np. 130 czy 140 km/h - wymierna oszczędność paliwa i pojazdu).
  2. Ograniczenie maksymalnych obrotów silnika oraz momentu obrotowego w górnym zakresie obrotów – zabieg ten wymusza szybszą zmianę biegu na wyższy i stanowi zabezpieczenie przed „kręceniem” silnika. Efektem jest dalsze zmniejszenie zużycia paliwa i skorygowanie stylu jazdy kierowców, którzy niepotrzebnie „kręcą” silnik na wysokich obrotach.
  3. Ekotuning – poprawiona szybkość reakcji silnika na pedał przyśpieszenia przy jednoczesnym zmniejszeniu przedawkowania silnika przy pulsowaniu pedałem gazu oraz zwiększenie momentu obrotowego silnika dla niższych obrotów poprzez zwiększenie jego sprawności

Wróć

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook