Language
Chip Tuning Blog

Serwis samochodowy na serio

6.03.2018 10:31
przez V-tech Tuning

Minęło już trochę czasu od momentu, kiedy zestaw kluczy i śrubokrętów wystarczał do wykonywania większości napraw mechanicznych w samochodach. Dziś, przy pojazdach wypełnionych elektroniką, komputerami i bazujących na zaawansowanych systemach wtryskowych potrzebne są nowe narzędzia. Narzędzia elektroniczne.

Systemy diagnostyczne OBD i CAN, pozwalające na dokładną analizę błędów (i to nie tylko najprostszych błędów OBD silnika – na co pozwalają tanie diagnoskopy), gromadzenie danych w czasie rzeczywistym i ich kasowanie oraz kalibracje – to już podstawa. Każdy poważny serwis samochodowy stara się mieć „na stanie” kilka uniwersalnych i kilka specjalizowanych interfejsów diagnostycznych. Ale to nie wystarcza.

Bardzo dużą ilość problemów można rozwiązać wykonując adaptacje i poprawki bezpośrednio w programie konkretnego sterownika. I nie mamy tu na myśli wyłączania gnębiących auto błędów, ale np. korekty dopasowujące stosowane obciążenia do stopnia zużycia elementów (np. wtryskiwaczy, pomp wysokiego ciśnienia etc). Źle działa klimatyzacja? Może się okazać, że problemem nie jest jej napełnienie czy czystość wymienników – ale elektronika. Bateria auta elektrycznego nie zapewnia już takiego zasięgu jak kiedyś? Być może należałoby ją zregenerować, albo jednak wystarczy tylko kalibracja i reset BMS (systemu zarządzania baterią). I tak dalej.

Współczesny autoserwis to właściwie połączenie diagnostyki samochodowej z serwisem mechanicznym, elektrykiem samochodowym, elektronikiem i specjalistami od modyfikacji programów w sterownikach. Dopiero taki „kombajn” jest wystarczający do napraw samochodów.

Co więcej – serwis taki musi się non stop rozwijać. Przykładowo do diagnostyki i prac serwisowych nad Teslą nie wystarczy interfejs CAN – producent stosuje go tylko dla celów kompatybilności z wymaganiami homologacyjnymi – natomiast sam diagnozuje swoje pojazdy po protokole sieciowym (de facto jest to intranet). Stąd do serwisowania Tesli potrzebne są specjalistyczne diagnoskopy.

Balansowanie baterii w samochodach Nissan Leaf i Outlander PHEV wymaga użycia narzędzi albo oryginalnych (producenckich), albo autorskich. Żadne uniwersalne diagnoskopy nie potrafią aktywować tych istotnych operacji poprawnie – a to przecież przedłuża zasięg o dobrych kilka procent (zależy też, kiedy taka operacja była wykonywana ostatnio i w jaki sposób auto jest najczęściej ładowane i do jakiego poziomu rozładowywane).

Traktujemy mechanikę samochodową i diagnostykę pojazdów bardzo poważnie – nasz serwis samochodowy w Krakowie potrafi więcej, niż większość konkurencji. W końcu naprawiamy nawet Tesle...

Wróć

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook