Blog

Cyfrowe czujniki SENT i PowerChip Digital do nich

14.11.2022 10:40
przez V-tech Tuning
Przykład kalibracji czujnika analogowego w Mitsubishi Outlander PHEV 2020
Przykład kalibracji czujnika analogowego w Mitsubishi Outlander PHEV 2020

Przejdź do listy PowerChip Digital

 

Od pewnego czasu na rynku pojawiły się samochody wyposażone w nową, cyfrową generację czujników ciśnienia, przepływu albo mechatroniczne sterowanie turbosprężarką. Dotychczasowe rozwiązania bazowały na analogowym (przeważnie od 0-5V) przesyle zmierzonego sygnału, a jego konwersja na sygnał cyfrowy odbywała się dopiero w sterowniku silnika. Najpierw sygnał był konwertowany na postać cyfrową przez przetwornik analogowo-cyfrowy, a następnie przeliczany na wartość fizyczną (np. na ciśnienie wyrażone w hektopaskalach). Czujniki wymagały oczywiście zasilania, ale niekoniecznie musiały zawierać w środku zaawansowaną elektronikę.

Nowa generacja prezentuje inne podejście. Każdy czujnik zawiera mikrokontroler. Zmierzony parametr jest od razu konwertowany na postać cyfrową i przeliczany na wartość fizyczną. Każdy czujnik zawiera wbudowany sensor temperatury i koryguje pomiar (np. pomiar ciśnienia) o rzeczywistą temperaturę gazu na sensorze. To poprawia dokładność pomiaru.

Dane następnie wysyłane są w postaci cyfrowej, opakowane w ramkę transmisji szeregowej protokołu SENT (opowiem o nim więcej w kolejnym wpisie). Dane wysyłane są cyklicznie a nawet niewielkie odchyłki czasowe w tej transmisji powodują zgłoszenie przez sterownik silnika błędu czujnika. Czujnik może również sam zgłosić, że jest uszkodzony i przesłać to do sterownika silnika (ECU).

Zbudowanie PowerChip zdolnych do analizy i przetwarzania danych w protokole SENT to zupełnie poważne wyzwanie. Nie dość, że potrzebne są relatywnie szybkie procesory (dla zagwarantowania stabilności czasowej wysyłania danych, oraz dla szybkiego ich przetwarzania), to dodatkowo cały protokół SENT musi być poprawnie dekodowany i enkodowany - czyli powerbox musi rozumieć i reagować na nietypowe ramki transmisji, generowane przez cyfrowy czujnik.

Nasze rozwiązania (PowerChip Digital) radzą sobie bardzo dobrze z czujnikami SENT i cyfrową transmisją oraz dekodowaniem obrotów silnika i przez to uzyskujemy niezłe przyrosty mocy i momentu w autach z czujnikami cyfrowymi - do których większość konkurencyjnych firm nie ma rozwiązań.

Potężną zaletą cyfrowej transmisji jest dokładność tuningu. PowerChip Digital daje idealnie powtarzalne wyniki i jeżeli na hamowni uzyskaliśmy w jakimś aucie konkretne wyniki, to każdy samochód wyposażony w ten sam silnik uzyska identyczne wyniki.

Podstawowe założenia protokołu SENT
Podstawowe założenia protokołu SENT

Najpopularniejsze modele to VW Passat 1.5TSI (i ogólnie silniki 1.5TSI i 1.0TSI), jak również duża ilość nowych silników diesla

Poniżej przykłady aut z protokołem SENT, do których mamy bezpieczne rozwiązania podnoszące moc i moment (posortowane alfabetycznie, kliknięcie przenosi do sklepu):

Audi A3 (8Y) 35 TFSI 110kW 150KM (2020 - )

Audi A3 (8Y) 40 TFSI 140kW 190KM (2021 - )

Audi A4 (B9 FL) 35 TFSI 110kW 150KM 320Nm (2019 - )

Audi A4 (B9 FL) 40 TFSI 150kW 204KM (2020 - )

Audi A5 (F5 FL) 40 TFSI 150kW 204KM (2020 - )

Audi A6 (C8) 2.0 35 TDI 120kW 163KM (2019 - )

Audi A6 (C8) 2.0 40 TDI 150kW 204KM (2018 - )

Audi A6 (C8) 3.0 50 TDI 210kW 286KM (2018 - )

Audi Q7 (4M FL) 45 3.0 TDI 170kW 231KM (2019 - )

Audi Q7 (4M FL) 50 3.0 TDI 210kW 286KM (2019 - )

Audi Q8 50 TDI V6 MHEV 210kW 286KM (2018 - )

Audi RS5 II (F5) 2.9 TFSI 331kW 450KM (2017 - 2018)

Audi S3 (8Y) 2.0 TFSI 228kW 310KM (2020 - )

Audi S6 (C8) 3.0 TDI V6 257kW 349KM (2019 - )

Audi S7 (C8) 3.0 TDI V6 257kW 349KM (2019 - )

Audi SQ7 FL 4.0 TDI 320kW 435KM (2019 - 2020)

Audi SQ8 4.0 TDI 320kW 435KM (2019 - )

Cupra Formentor 1.5 TSI 110kW 150KM (2020 - )

Cupra Formentor 2.0 TSI 140kW 190KM (2021 - )

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 228kW 310KM (2020 - )

Cupra Leon 2.0 TSI EVO 221kW 300KM (2020 - )

Mercedes A (W177) 250 2.0 Turbo 165kW 224KM (2018 - )

Mercedes A (W177) 35 AMG 225kW 306KM (2019 - )

Mercedes AMG GT4 43 3.0 V6 270kW 367KM (2018 - )

Mercedes C (W205 FL) 160 Turbo 95kW 129KM (2018 - )

Mercedes E (W213 FL) 220 d 143kW 194KM (2020 - )

Mercedes GLB 35 AMG 225kW 306KM (2019 - )

Mercedes GLC (X253 FL) 200d 120kW 163KM (2019 - )

Mercedes V (W447 FL) 250 2.0 CDI 140kW 190KM (2019 - )

Nissan X-Trail III (T32 FL) 1.7 dCi 110kW 150KM (2019 - )

Porsche Cayenne III S 2.9 V6 324kW 440KM (2017 - )

Porsche Macan FL 2.0 Turbo 195kW 265KM (2021 - )

Porsche Panamera (G2 II) 4 Executive 2.9 V6 243kW 330KM (2020 - )

Porsche Panamera (G2) 4.0 Turbo V8 405kW 550KM (2016 - 2018)

Renault Clio V TCe 100 LPG 1.0 74kW 100KM (2019 - )

Renault Espace V (Phase II) 2.0 Blue dCi 147kW 200KM (2020 - )

Renault Koleos II 2.0 Blue dCi 140kW 190KM (2019 - )

Renault Master III 2.3 Energy dCi 110kW 150KM (2019 - )

Seat Arona 1.0 TSI 85kW 115KM (2019 - )

Seat Ibiza V 1.5 TSI EVO 110kW 150KM (2019 - )

Seat Leon III FL 1.5 EcoTSI 110kW 150KM (2018 - 2020)

Seat Leon III FL 1.5 TSI 96kW 130KM (2018 - 2020)

Seat Tarraco 2.0 TDI 110kW 150KM (2020 - )

Skoda Karoq Crossover FL 2.0 TSI 140kW 190KM (2022 - )

Skoda Karoq FL 2.0 TDI 110kW 150KM (2021 - )

Skoda Kodiaq FL 2.0 TDI 147kW 200KM (2021 - )

Skoda Kodiaq FL 2.0 TSI 140kW 190KM (2021 - )

Skoda Kodiaq FL RS 2.0 TSI 180kW 245KM (2021 - )

Skoda Octavia III (5E FL) 1.5 TSI 110kW 150KM (2018 - 2019)

Skoda Octavia IV 1.5 TSI EVO 110kW 150KM (2020 - )

Skoda Octavia IV 2.0 TDI 110kW 150KM (2020 - )

Skoda Octavia IV 2.0 TDI 85kW 116KM (2019 - )

Skoda Octavia IV vRS 2.0 TSI 180kW 245KM (2020 - )

Skoda Scala 1.5 TSI 110kW 150KM (2018 - )

Skoda Superb III FL 1.5 TSI 110kW 150KM (2018 - 2019)

Skoda Superb III FL 2.0 TDI 110kW 150KM (2019 - )

Skoda Superb III FL 2.0 TDI 147kW 200KM (2020 - )

Skoda Superb III FL 2.0 TSI 140kW 190KM (2019 - )

Skoda Superb III FL 2.0 TSI 206kW 280KM (2021 - )

Volkswagen Arteon FL 2.0 TDI 147kW 200KM (2020 - )

Volkswagen Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 235kW 320KM (2020 - )

Volkswagen Caddy V 2.0 TDI 90kW 122KM (2020 - )

Volkswagen California 6.1 2.0 TDI 110kW 150KM (2019 - )

Volkswagen Passat (B8) 1.5 TSI EVO 110kW 150KM (2018 - 2019)

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 81kW 110KM (2020 - )

Volkswagen Tiguan II (AD1 FL) 2.0 TDI 110kW 150KM (2020 - )

Volkswagen Touareg III (CR) 3.0 V6 TDI 210kW 286KM (2018 - )

Volkswagen Touran III 1.5 TSI EVO 110kW 150KM (2018 - )

Wróć

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook