Blog

Chip tuning szkolenia – stań się profesjonalistą

2.10.2015 12:30
przez V-tech Tuning

Jeżeli już zacząłeś pracę jako tuner i chip tuning stał się twoją pasją to zapewne często natrafiasz na sytuacje, w których przydało by się wiedzieć więcej. W nauce chip tuningu pomocne bywają zagraniczne fora, ale jak szybko odkryjesz, piszący tam ludzie to albo również początkujący tunerzy, albo prawdziwi mistrzowie, piszący zdawkowo i nie chwalący się zdobytą wiedzą. To logiczne – skoro bezpieczny chip tuning jest doskonałym pomysłem na biznes, to odnoszący sukces niechętnie dzielą się ciężko (i drogo) zdobytą wiedzą.

Problemy, na jakie natrafiasz są rozmaite, w zależności od twojego poziomu wiedzy. Samochód dymi, albo przeciwnie – pomimo zmian, moc i moment nie wzrastają. Samochód „wycina” przy dużych obrotach, szarpie w średnim zakresie obciążeń. Skrzynia biegów przepina twardo albo w złych momentach. Pojawia się „check engine”, awarie czy błędy „antipollution fault”. Nowe modele sterowników nie są podobne do tych, które już znasz, producenci instalują jednobajtowe ograniczniki lub nawet flagi bitowe, włączające zaawansowany monitoring momentu obrotowego.

A to dopiero początek – w silnikach benzynowych producenci przygotowują szereg „pułapek” powodujących nie tylko zaburzenia pracy silnika i blokadę antytuningową – ale także tak konfigurują mapy, aby zwiększona moc prowadziła do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki. W dieslach niektóre błędy związane z monitorowaniem momentu obrotowego są przechowywane tylko na potrzeby autoryzowanych systemów serwisowych i służą zabraniu gwarancji na samochód. Wreszcie mnogość producentów sterowników silników (Bosch, Delco, Denso, Delphi, Siemens, Transtron, Marelli, Phoenix, Visteon, Lucas i dziesiątki innych) prowadzi do tego, że ciężko wychylić się poza parę marek, czy modeli, które już się opanowało.

Jeżeli jednak chcemy przekroczyć wszystkie te problemy, ale też pójść dalej – opanować obsługę i rekonstrukcję tabel błędów, aktywacji i dezaktywacji funkcji sterownika, wyłączania DPF, wyłączania SCR i Adblue, zrozumieć przepływ danych w sterowniku i zobaczyć jak wyglądają w rzeczywistości całe funkcje i moduły sterownika – to warto się uczyć.

Z czasem możemy pójść jeszcze dalej – np. nauczyć się, jak przełączać mapy, jak szyfrować zawartość pewnych obszarów sterownika, czy w końcu – jak dodać swoje własne funkcje do sterownika tak, aby auto zyskało nowe możliwości i funkcjonalności. Chiptuning DSG, Tiptronic, 4-Matic i innych automatycznych skrzyń biegów jest również możliwy do opanowania. Lepsza praca ABS, kontroli trakcji? Dodanie launch control? Dla umysłu człowieka nie ma ograniczenia, jeżeli tylko chce i poświęci trochę czasu.

Od kilku lat prowadzimy szkolenia dla profesjonalistów z zakresu chip tuningu, programowania sterowników, reverse engineeringu (deasemblacji) i pisania oprogramowania do sterowników silników. W zależności od twojego poziomu wiedzy pomożemy ci uporządkować ją, usunąć niedociągnięcia, rozwinąć i lepiej zrozumieć nie tylko chip tuning samochodów europejskich, ale też chip tuning ciężarówek, maszyn rolniczych oraz aut amerykańskich, łodzi motorowych i dowolnych innych pojazdów z silnikiem spalinowym sterowanym sterownikiem elektronicznym, ECU.

Nauka chip tuningu nie musi być długa – nie trać czasu na samodzielne doświadczenia i wieloletnie dochodzenie do poziomu, który możesz uzyskać dużo szybciej, szkoląc się u profesjonalistów.

Wróć

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook