Language
Blog

Chip tuning silników benzynowych wolnossących

1.10.2015 8:40
przez V-tech Tuning
Chip tuning silników benzynowych wolnossących - Audi R8

Zwiększanie mocy i momentu obrotowego w silnikach bez turbo wydaje się pozbawione uzasadnienia. Choć przyrosty osiągów są znacznie mniejsze, niż w autach z turbodoładowaniem, to silniki wolnossące mogą być znacznie poprawione. Dwa istotne cele jakie są możliwe do uzyskania, to zmniejszenie zużycia paliwa (czasami, przy profesjonalnie wykonanym strojeniu silnika wolnossącego spadek zużycia paliwa jest duży) oraz zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów.

Ponieważ silnik wolnossący napełnia się pod ciśnieniem atmosferycznym, to dla dużych obrotów jego zdolność do napełniania spada, gdyż wraz ze wzrostem prędkości przepływu powietrza, rosną jego opory w układzie dolotowym. Oczywiście pomocne może być instalowanie sportowych układów dolotowych, wkładek filtra wykonanych z bawełny, czy zmiana przepustnicy na większą lub przeróbka istniejącej na „thinblade”, ale w przypadku kiedy nie mamy takich możliwości i rozpatrujemy tylko chip tuning silnika – to należy spodziewać się, że dla dużych obrotów przyrost nie będzie znaczny (poza przypadkami, gdzie producent ograniczył osiągi silnika np. dławiąc go przepustnicą, jak chociażby w Mini One, albo Volvo 2.4). Istnieją też przypadki, gdy moc silnika jest różnicowana sztucznie, poprzez inne ustawienie faz rozrządu, lub połączenie kilku metod (niepełne otwarcie przepustnicy, inne ustawienie faz rozrządu, opóźniony zapłon etc).

Ze względu na duże doświadczenie w bezpiecznym chip tuningu silników bez turbodoładowania możemy z całą pewnością polecić takie rozwiązanie. Różnica w jakości jazdy i zmniejszone zużycie paliwa z pewnością skompensują poniesione koszty i czas spędzony na hamowni podwoziowej w naszej firmie. Warto zaznaczyć, że chip tuning aut wolnossących zajmuje przeważnie więcej czasu niż aut z turbodoładowaniem. Silniki z kompresorem, takie jak Mercedes CLK, SLK również mogą być chipowane i przyrost mocy jest wyraźny, choć w przypadku zmiany kółka kompresora i podniesienia ciśnienia doładowania efekt jest około trzykrotnie lepszy.

Sztandarowe modyfikacje aut wolnossących to Audi R8, Chevrolet Camaro, Audi RS4, Audi S4 oraz Porsche 911 Carrera i inne wolnossące silniki Porsche oraz VW i Audi. Bardzo dobre efekty możliwe są również w małych silnikach – Mini One, VW 1.2, VW 1.4, VW 1.6 czy Kia/Hyundai 1.0, 1.4, 1.6.

Osobną sprawą jest chip tuning aut amerykańskich. Duże, wolnossące silniki z USA oraz auta europejskich producentów, takich jak BMW czy Audi importowanych z amerykańskiego rynku, wymagają dopasowania dawek paliwa i ustawień zapłonu do warunków europejskich. Tu oszczędność na poziomie 15% zmniejszenia zużycia paliwa jest zupełnie normalną rzeczą. Samochody amerykańskie są dostosowane do paliwa o parametrach znacznie odbiegających od tego, co możemy zatankować w Europie. Zarówno amerykańskie auta z turbo jak i wolnossące wymagają takiej adaptacji i chip tuningu dla poprawnej pracy – niezależnie, czy chcemy zwiększać w nich moc, czy też nie.

Wróć

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook