Chip tuning, PowerChip, gwarancja, leasing
Bezpieczny tuning samochodu w leasingu

Posiadacze nowych samochodów, także samochodów leasingowanych lub zakupionych na kredyt obawiają się często o ryzyko utraty gwarancji i wykrycia chip tuningu w autoryzowanym serwisie podczas przeglądu. Dlatego wybór pada na PowerChip.
Z drugiej strony bezpieczny chip tuning określany jest jako bardziej profesjonalny jak PowerChip (które często opisywane są jako pudełka z rezystorem w środku) – i to przyciąga jak magnes. Oczywiście na rynku istnieją także i takie rozwiązania, po parędziesiąt złotych, które faktycznie są kopiami starych analogowych boxów z lat 90-tych i będą one w sprzedaży, dopóki będą na nie klienci, wychodzący z założenia, że im taniej tym lepiej.
Cyfrowe PowerChip czy chip tuning?
Profesjonalne cyfrowe PowerChip najnowszych generacji wolne są od wad starych analogowych rozwiązań – sterowane za pomocą szybkiego procesora, zawierające dokładne mapy tuningowe dla dawek paliwa i ciśnienia doładowania gwarantują stabilną pracę silnika, brak negatywnego wpływu na żywotność filtra cząstek stałych DPF / FAP i systemów SCR.
Można przyjąć, że dobry chip tuning zawsze da nieco większe osiągi od PowerChip, jednak różnica ta przy PowerChip wielokanałowych (jak nasz PowerChip Digital i PowerChip Premium) nie jest duża.
Najlepsze wersje można stroić na hamowni podwoziowej tak samo jak chip w sterowniku silnika, a nawet kontrolować apką przez iPhone lub Android.
Chip tuning a gwarancja
Z logicznych powodów (chęć zysku i zabezpieczenie się przed kiepskim, amatorskim tuningiem) autoryzowane serwisy są uczulone na jakikolwiek tuning silnika i w przypadku jego wykrycia najczęściej odbierają gwarancję na silnik i układ napędowy. Wcale nie oznacza to jednak, że producenci samochodów stronią od chip tuningu czy PowerChip – jak najbardziej akceptują je – o ile sami je sprzedają. „Pecunia non olet” - pieniądz nie śmierdzi.
Oczywiście – chip tuning może być wykonany profesjonalnie i być bardzo ciężki do wykrycia. Jednak PowerChip ma jedną prostą przewagę – jest wpinany do samochodu w oparciu o fabryczne wtyczki. Stąd też w kilka minut można go z auta usunąć (wypiąć) i samochód w autoryzowanym serwisie zamelduje się jako absolutnie fabryczny. Nie da się wykryć czegoś, czego nie ma.
Kupno PowerChip online – wady i zalety
To pozornie prosta kwestia (sklep online jest tutaj), ale jednak wymaga doprecyzowania:
- kupując PowerChip online unikasz kosztów montażu, bo w założeniu producenta PowerChip założysz go sam. PowerChip zawiera gotowe oprogramowanie przeznaczone do danego silnika (w końcu wybiera się dokładnie model samochodu i silnik gdy kupuje się online) i działać będzie bez żadnego strojenia.
- ze względu na rozrzut produkcyjny samochodów oraz różnice w stanie technicznym w zależności od przebiegu i sposobu eksploatacji – nie da się zrobić idealnego programu w PowerChip dla wszystkich egzemplarzy danego modelu samochodu. Stąd istnieje możliwość dostrojenia. Podstawowa to zmiana programu w PowerChip (każdy nasz PowerChip zawiera kilka poziomów mocowych, w tym zarówno słabsze jak i silniejsze od standardowego). Jak samochód jest nowy, sprawny, zadbany – można spróbować przełączyć PowerChip na program dający nieco więcej koni (choć oczywiście wciąż w granicach rozsądku).
- kolejna metoda to postawienie na profesjonalistów. W Polsce jest dużo oddziałów V-Tech Tuning i wszystkie one mają hamownie podwoziowe. Sporo jest również firm współpracujących z nami, umiejących stroić samochody na hamowni. Przy wyborze takiej opcji PowerChip zostanie dostrojony na hamowni podwoziowej do konkretnego samochodu. Oczywiście pociąga to za sobą koszty pracy tunera i pomiarów na hamowni.
Przełożenie PowerChip do innego samochodu
Ta obiektywna zaleta daje pewną PowerChip przewagę nad chip tuningiem – po zmianie wiązki kabli (a nawet przy pozostaniu w obrębie jednej marki – prawdopodobnie nawet w oparciu o wiązkę dotychczasową) – PowerChip można przełożyć do innego samochodu. Wymagać on będzie oczywiście zmiany programu i/lub wystrojenia do innego samochodu, ale nie trzeba kupować nowego. Można nawet przełożyć PowerChip z diesla do auta turbobenzynowego i w drugą stronę. To wymierna oszczędność pieniędzy – przy sprzedaży starego samochodu wyjmiemy z niego PowerChip i użyjemy w nowym.