Language
Serwisowanie filtrów FAP/DPF

Serwisowanie filtra cząstek stałych

Co to jest filtr DPF

Filtr cząstek stałych to element ukłau wydechowego, który ma pochłaniać sadzę wydzielaną podczas spalania oleju napędowego. Mimo niezaprzeczalnych zalet dla środowiska, jest to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla.

Usuwanie mechaniczne DPF, FAP

Fizyczne usunięcie filtra z układu wydechowego, to obecnie najskuteczniejsza metoda trwałego wyeliminowania problemu z filtrem DPF lub FAP. Program sterownika silnika jest poprawiany tak, aby czystość spalin została w miarę możliwości zachowana (zależy to od stanu technicznego silnika i jego wtryskiwaczy oraz od tego, jaką moc ma samochód i czy ma być w nim zastosowany chip tuning czy też nie). Oferujemy kompleksową usługę usunięcia uszkodzonego filtra z układu, oraz modyfikacji oprogramowania sterownika silnika. Cena usunięcia DPF i wyłączenia DPF w sterowniku silnika oraz usługi mechanicznej (wycięcia DPF z obudowy) są ustalane indywidualnie i uzależnione są od stopnia komplikacji układu, a także wybranego rozwiązania.

Emulator filtra DPF, FAP

Emulator DPF jest dostępny do niektórych modeli samochodów. W przypadkach szczególnych konieczny jest montaż emulatora filtra cząstek stałych - urządzenia elektronicznego, symulującego pracę filtra DPF, przy czym usunięcie DPF mechaniczne również musi być wykonane.

Regeneracja filtra DPF, naprawa DPF

Naprawa DPF jest możliwa o ile rdzeń filtra nie jest stopiony i zachował swoje właściwości. Regeneracja DPF i FAP polega na chemicznym rozpuszczeniu i wypłukaniu zawartości rdzenia i jego ponownym montażu po sprawdzeniu oporu przepływu jaki stawia. Regeneracja filtra cząstek stałych jest alternatywną usługą do mechanicznego usunięcia DPF (wycięcia DPF) i funkcjonowanie DPF zostaje zachowane.

Wyłączanie AdBlue, ograniczanie zużycia AdBlue

W samochodach wyposażonych w filtr SCR, wykorzystujący AdBlue do ograniczania emisji tlenków azotu NOx istnieje możliwość obniżenia zużycia AdBlue, lub całkowitego wyłączenia AdBlue. Dotyczy to również samochodów z FAP, używających Eloys.

Wyłączenie AdBlue w samochodzie jest realizowane na podobnej zasadzie, jak wyłączenie DPF i może zostać zrobione jednocześnie z wyłączeniem DPF/FAP, albo niezależnie, zarówno podczas chiptuningu, jak i osobno (bez zmiany mocy samochodu).

Ceny: usuwanie DPF, emulator DPF, regeneracja DPF, naprawa DPF

Oferta specjalna! W okresie 180 dni od chiptuningu cena deaktywacji FAP/DPF wynosi 50% wartości wyjściowej.

Zobacz również ciekawe felietony o fitrach FAP/DPF: Problem z DPF – wyłączyć czy naprawiać? oraz Diesel - koszty o których się nie mówi

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook