Ciekawy pomiar mocy – samochód elektryczny
Pomiar mocy samochodu Mitsubishi Outlander PHEV z założonym naszym PHEV Boxem pozwala sprawdzić dokładność hamowni – ponieważ wiemy dokładnie, jaka moc jest oddawana przez silniki elektryczne. Moc pobierana z baterii to 67 kW przy pełnym naciśnięciu pedału gazu w trybie EV, sprawność pomiędzy 90,5 a 92,0%. Moc oddawana na wale silnika wyznaczona przez system to 60,0 – 61,9 kW (powyżej 100 km/h). Powtarzalność jest doskonała (samochód nie zmienia osiągów w kolejnych pomiarach z powodu temperatury, nie wymaga także chłodzenia, więc nie zależy od rozmiaru i wydajności wentylatorów).
Według hamowni moc maksymalna na wale to 84,2 KM, co daje 61,91 kW, czyli tyle samo, ile zwraca system samochodu jako moc na wale. Po wykonaniu kilku pomiarów odchyłka nie przekroczyła 0,5 KM (przy czym pierwszy pomiar był najbliższy mocy deklarowanej).
Przy nadarzającej się okazji zmierzymy też PHEV-a w trybie EV na innych hamowniach.