Language
Chip tuning blog

Chip tuning, power boxy, gwarancja, leasing

Wto 14 Mar 2017

Posiadacze nowych samochodów, także samochodów leasingowanych lub zakupionych na kredyt obawiają się często o ryzyko utraty gwarancji i wykrycia chip tuningu w autoryzowanym serwisie podczas przeglądu. Dlatego wybór pada na power boxy.

Z drugiej strony chip tuning określany jest jako bardziej profesjonalny jak power boxy (które często opisywane są jako pudełka z rezystorem w środku) – i to przyciąga jak magnes. Oczywiście na rynku istnieją także i takie rozwiązania, po parędziesiąt złotych, które faktycznie są kopiami starych analogowych boxów z lat 90-tych i będą one w sprzedaży, dopóki będą na nie klienci, wychodzący z założenia, że im taniej tym lepiej.

Chip tuning i powerbox – możliwe przyrosty mocy

Śro 08 Lut 2017

W jednej ofercie – 35% przyrostu. U drugiego tunera – 15%. Dlaczego?

Poszukujący zastrzyku mocy do swoich samochodów bardzo często skupiają się na porównywaniu oferowanych przyrostów osiągów, zamiast na tym, czy osiągi te są faktycznie zweryfikowane przez hamownie. Papier jak i internet przyjmą wszystko, ale ilość osób zawiedzionych tym, że obiecane 30% czy nawet 40% mocy okazało się kilkoma końmi jest duża – bo takie przyrosty są przeważnie niemożliwe, poza nielicznymi modelami samochodów. Dlaczego?

Powerboxy - tuning aut na gwarancji

Wto 03 Sty 2017

Chip tuning samochodu na gwarancji jest możliwy bez ryzyka jej utraty – za pomocą modułów Powerbox - podobnie chip tuning samochodu w leasingu czy auta firmowego. Zwiększają one moc i moment obrotowy, podobnie jak chip tuning, jednak wpinane są w fabryczne złącza i nie wymagają przeprogramowania sterownika silnika. Powerbox można łatwo założyć i zdemontować. Wersje z bluetooth mogą być sterowane z Android i iPhone.

Ustawienie LPG (regulacja LPG)

Pon 07 Gru 2015

Ponieważ dostałem po pierwszym felietonie (chip tuning a LPG) całkiem sporo maili z komentarzami i pytaniami, to postanowiłem przygotować wpis na bloga poświęcony tylko zasadom regulacji LPG, wynikającym z praw fizyki i zasady pracy silnika spalinowego. Nie jest to może kompendium wiedzy ani jakiś dokładny przewodnik do konkretnych systemów, ale zbiór luźno zorganizowanych uwag. Najpierw jednak poczytałem, co o strojeniu LPG piszą tzw. „internety” i powiem szczerze – zadumałem się. Bardzo ciężko jest z obecnej na forach internetowych wiedzy poskładać jakiś „żelazny komplet zasad” a ilość znachorów i szamanów LPG jest tak wielka, że jak na dzień dzisiejszy jestem przekonany, że przeciętne auto na gaz prawie na pewno nie jest ustawione optymalnie. Niby to duży rynek, instalacje są profesjonalne, jednak ich możliwości nie są wykorzystywane i nawet podstawowe ustawienia często sprawiają trudność. Porozmawiajmy więc o konkretach (czytelników poproszę jednak o zapoznanie się z poprzednim wpisem o LPG, bo tamte informacje będą potrzebne tutaj a nie chcę się powtarzać).

Chip tuning a LPG

Czw 26 Lis 2015

Czy można i czy należy tuningować samochód z instalacją gazową? Ten temat był już chyba wałkowany na forum internetowym każdego portalu motoryzacyjnego, ale ponieważ temat połączenia LPG i tuningu ciągle wraca, postanowiliśmy zebrać istotne kwestie, oceny oraz opinie za i przeciw chip tuningowi aut z instalacją LPG.

Czy warto robić chip tuning?

Pon 02 Lis 2015

Odpowiedź na pytanie, czy chip tuning ma sens i czy opłaca się go robić wymaga ode mnie bezstronności – a przecież jestem stroną. Przeciętny domorosły tuner-garażysta po tak postawionym pytaniu zawoła: „ależ oczywiście, że warto – dziwię się, że pan/pani pyta!” Problem w tym, że gdyby sprzedawał grzebienie – to wciskałby je także łysym argumentując w ostateczności, że na grzebieniu można też pograć, a wiadomo przecież, że muzyka jest lekarstwem dla duszy.

Pewnie już znalazłeś swój samochód w katalogu chip tuningu i zastanawiasz się, czy warto.

Dlaczego profesjonalny chip tuning kosztuje?

Pią 30 Paź 2015

Branża szeroko rozumianego auto tuningu, w tym instalatorzy chip tuningu (niekiedy niepoprawnie pisanego jako chip tunning) i power boxów stała się pełnoprawną gałęzią przemysłu samochodowego. Dzięki temu, że współczesne silniki sterowane są komputerem (ECU) istnieje możliwość ich diagnostyki komputerowej i optymalizacji pracy na samochodowej hamowni podwoziowej. Oznacza to, że indywidualny tuning silnika dopasowany do potrzeb kierowcy (także eco tuning w celu oszczędzania paliwa) jest osiągalny już nie na poziomie nielicznych specjalistów, ale także w warsztatach samochodowych i mniejszych firmach.

Czy auta elektryczne mają przyszłość?

Czw 29 Paź 2015

Teraz, kiedy chip tuning samochodów stał się prawie gałęzią przemysłu motoryzacyjnego, a silniki spalinowe nie znajdują się chyba jeszcze tylko w nożu do chleba, przychodzi czas na zastanowienie się – co z tym prądem?

Czarnoksiężnik z krainy ON - czyli najwięksi mistrzowie pokazują jak zaliczyć w USA test bez przygotowania – część 1.

Pią 23 Paź 2015

Jeżeli zapragniemy na rynku amerykańskim sprzedawać samochody, to okaże się, że zła czarownica Epa (epa.gov) zażąda, aby nasz pojazd uzyskał stosowną homologację na podstawie przepisów prawa cywilnego o ochronie środowiska (dział 40). §86.004-16 podpowiada ponadto, że mamy przy tym nie kombinować i nie „optymalizować” wyników (prohibition of defeat devices). Mamy więc trudny i ciężki test do zaliczenia, ale nie z takimi problemami jest w stanie poradzić sobie czarnoksiężnik, zwłaszcza ten z krainy ON.

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook